Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu Het begin van een nieuw avontuur - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu

Het begin van een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marit

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Gatesville

De afgelopen 2 dagen zijn er een hoop dingen gebeurt. Zondag 14 augustus om 11.10 vloog ik samen met Matthijs naar Houston. Het afscheid met onze ouders verliep eigenlijk heel erg goed en we hadden er allebei super veel zin in. De reis verliep gelukkig ook heel soepel. We hebben gezellig High School Musical ( op mijn verzoek ) zitten kijken met zn tweeën en af en toe even geslapen.

Eenmaal in Houston aangekomen moesten we eerst heeeel lang in de rij staan voor de immigration en daarna nog een keer door de security, maar ook dat ging bijna helemaal vanzelf. Toen hebben we even wat gegeten en gingen we wachten totdat mijn volgende en laatste vliegtuig vertrok naar Austin. Tijdens het wachten begon het echt keihard te regenen buiten en wij moesten daar wel om lachen. Ik dacht dat ik een heel jaar geen regen zou zien, omdat het altijd zo warm is in Texas en ik was nog niet eens aangekomen bij mijn gastgezin en het regende al, ik denk dat ik het mee heb genomen uit Nederland ;)

Ondanks dat ik 2 uur vertraging had in dat laatste vliegtuig ging dat ook heel snel voorbij en kwam ik Charitie en Joel tegen op het vliegveld. Toen zijn we naar huis gereden en allemaal gaan slapen want iedereen was moe.

Ik heb heerlijk geslapen vannacht en vandaag stond er alweer een hoop op het programma. We zijn naar mijn school geweest en ik heb vakken gekozen. Vakken zoals voedselbank helpen en koken zitten ook in mijn vakkenpakket! Natuurlijk volg ik ook lessen zoals engels en wiskunde enzo.
We hebben een rondje door de school gelopen om te kijken waar alle lokalen waren. Ik mag hopen dat we een beetje lang de tijd krijgen om ons volgende lokaal te vinden want ik was vandaag al verdwaald, moet je nagaan met 1000 leerlingen die dan door de gangen lopen hahahaha .....

De mensen op de school zijn heel aardig en ik kan niet wachten om volgende week maandag te beginnen. Ik ben in het laatste jaar, het senior year geplaatst, maar ik kan alleen niet afstuderen. Dat is wel jammer maar daar zijn allemaal regels aan gebonden. Het word hoe dan ook heel erg leuk!!

Mn volgende blog zal ik schrijven als mijn eerste week hier op school erop zit. Dan ben ik hopelijk een beetje aan alles gewend :)

  • 16 Augustus 2016 - 09:12

    Hester Van Bockel:

    Ha Marit,
    Fijn dat de reis goed is gegaan en je avontuur is begonnen! Het zal best even wennen zijn, maar vooral ook genieten van alle nieuwe indrukken en ervaringen :-)
    Liefs, Hester

  • 16 Augustus 2016 - 16:26

    Karin:

    Hoi Marit,

    Leuk om over het begin van jouw avontuur te lezen.
    Geniet van je avontuur en het is zeker leuk om af en toe wat van je te horen.
    Je weet wat ze zeggen:' Een goed begin is het halve werk"..dus dat kan niet meer stuk.
    Heel veel plezier in The USA.

    Groetjes de Pluutjes.

  • 16 Augustus 2016 - 22:18

    Koen:

    Hoi Marit,

    Ik ken je niet, maar ik krijg wel mailtjes van de First National Bank Texas die voor jou bedoeld zijn :-)

    Kan het zijn dat je een verkeerd e-mailadres hebt geregistreerd toen je daar een rekening hebt geopend?

    Door op je naam te googlen kwam ik op deze site uit, vandaar dat ik hier maar even een berichtje achterlaat...

    Groet!

  • 16 Augustus 2016 - 23:35

    Marit:

    Kan je me even een mailtje sturen Koen?

    maritduivenvoorde@gmail.com

    Dankje!

  • 17 Augustus 2016 - 07:44

    Koen:

    Yes, gedaan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn blog! Vanaf hier kun je al mijn avonturen meebeleven samen met mij. Ik ga een half jaar op stage in het buitenland, eerst 3 maanden naar de Filipijnen en daarna 3 maaanden naar Brazilie! (Ik ga namelijk een jaar High School volgen in Amerika!! De leukste dingen die ik meemaak en dat gene dat me voor altijd bij zal blijven zal ik hier vertellen. Het wordt een geweldig jaar met geweldige mensen! :))

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 100378

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2019 - 15 November 2019

Filipijnse stage bij NORFI

01 Augustus 2016 - 01 Juli 2017

Een jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: