Één maand hier in Gatesville! - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu Één maand hier in Gatesville! - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu

Één maand hier in Gatesville!

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 September 2016 | Verenigde Staten, Gatesville

Het is weer tijd voor een nieuw blog! Allereerst ben ik nu ongeveer 1 maand hier in Texas, in Gatesville. De tijd is nu al zo snel gegaan. Ik heb leuke en minder leuke verhalen. Laat ik maar beginnen met al het goeie :)
2 weken geleden gingen Mathilde, Charitie, onze gastmoeder, en ik shoppen in Austin. Het was een outlet mall dus alles was belachelijk goedkoop. We hebben ons helemaal rot geshopt en het was echt helemaal top. Op de terug weg moesten we nog even langs een Target, een soort grote winkel waar ze alles hebben van kleren tot een supermarkt, en daar vonden we allemaal voedsel kostuums dus Mathilde en ik weten wat we voor Halloween gaan kopen hahaha...
Die avond hat Chris, ons gastbroertje, een telescoop ergens vandaan getoverd om de maan en sterren te kijken. Sterren is niet gelukt maar je kon de maan echt super goed zien. Ik zal een foto erbij posten zodat je kan zien hoe wij het door de telescoop zagen. Als het aan mij lag kon ik de hele avond door dat ding lopen staren naar de maan, vind dat zo vermakend.

De week daarna verliep redelijk normaal. Op maandag moesten we een foto maken voor een schoolpas die we krijgen. Over een tijdje moet iedereen die schoolpas dragen. Vraag me niet waarom, maar ik vind het wel grappig.

Die woensdag hadden we "early release" wat natuurlijk betekent dat je eerder uit bent van school. We waren al om 1 uur klaar en hadden dus een hele vrije middag. 2 vriendinnen hadden me opgehaald van school, in de auto ofcourse want iedereen rijd hier in een auto. Haley en Dariann heten ze. We gingen met zn drieen naar de bios en keken de film "bad moms". Het was echt geweldig, tranen van het lachen van die film echt een aanrader ( als die uberhaupt gedraaid word in Nederland ).
Toen de film af was gelopen gingen we even shoppen in Waco, daar gingen we ook naar een Chocolate Factory waar ze echt veel te lekkere chocolade dingen verkopen. Ik moet daar niet te vaak heen gaan want dan word ik tonnetje rond ;)
Rond het avondeten gingen we naar Wateburger, dat is een soort McDonalds, en daar ontmoetten ik nog wat andere vrienden van hun. Ze zaten allemaal bij mij op school en het waren Football players dus de meeste herkende ik wel van door de gangen lopen enzo. Het was echt leuk om iets doet met echt Amerikaanse vrienden en ookal kon ik het gesprek soms echt niet volgen omdat ze veel te snel praatten, het was echt een leuke dag met hun :)

Vrijdag was natuurlijk de Football game, maar ook nog wat anders. In Culinary Arts hadden we dit keer alles gemaakt wat we de afgelopen weken hadden gemaakt, als een echte maaltijd. We hadden BBQ chicken, macaroni and cheese ( wat ik persoonlijk echt niet te vreten vond maar het maken was wel leuk ) , potato salad wat wel heel lekker was en we hadden cupcakes gemaakt. We hebben dat met de hele klas opgegeten en ik kon de rest van de dag geen voedsel meer zien, maar het was zeker een geslaagde maaltijd.

Het was een speciale Football game, want er was iets met dat ze geld op gingen halen voor een Kanker Fonds. Elke speler had ook de naam van iemand die streed tegen kanker of eraan was overleden op zijn rug. Ook was het leger aanwezig deze avond en het was leuk, want elke keer dat ons team scoorde, deden zij push ups! We hadden die middag op school ook weer een Pep Relly, dus alle Football players werden getoont en de cheerleaders en dancers deden hun dans. Ook was er een lerares die heeft gestreden tegen borstkanker dus die vertelde ook nog hoe belangrijk het is dat je deze mensen steunt en dat was mooi om te horen. Maar het was hoe dan ook een top avond want er was een special studenten section gemaakt op de tribune voor deze avond waar studenten van Gatesville High School konden zitten tijdens de game. Er was gekleurd poeder en van die spuitbussen waar gekleurde slierten uitkomen, en gele opblaasbare klappers die lekker veel lawaai maakte als je ze tegen elkaar aan klapte, dus het was elke keer als wij scoorde een grote gekte op de tribune! Ook had iemand een levens grote Donald Trump van karton gemaakt dus die was er ook gezellig bij. Ik ben er nog steeds niet uit of ie er was omdat ze hem respecteerde of juist om hem voor gek te zetten?
Maar we hadden duidelijk gewonnen en er was nog wel iets grappigs/beschamends gebeurt. Want tijdens de game gooien cheerleaders shirts, kleine rugby balletjes, zweet doekjes of andere kleine dingetjes in het publiek die het team supporten. Natuurlijk vang ik nooit iets want daar ben ik te klunsig voor maar deze avond zat ik echt op een goeie plek aan de zijkant van de tribune dus ik dacht wel even een klein rugby balletje te vangen. Maar in plaats van dat ik hem met mn handen vang, stuitert hij zo op mn rechter borst en bounced hij via mn borst van de tribune af, moet mij weer overkomen.... Gelukkig kon iedereen, inclusief mezelf, er wel heel hard om lachen ;)

Zaterdag was de dag van de YFU orientation die verplicht was voor elke YFU student. Mathilde en ik hadden er helemaal geen zin in want we dachten dat ze allemaal dingen gingen zeggen over heimwee en culture shocks die we al 12847 keer gehoort hadden. In plaats daarvan hebben we echt leuke opdrachten gedaan en zijm we wel echt wijzer geworden. We deden ook opdrachten over naar wie je toe moest gaan als er iets gebeurt met je. Je moet bijvoorbeeld niet je ouders gaan bellen want die zijn niet hier in de buurt dus die kunnen niks voor je doen en meer van dat soort dingen. Alle andere studenten kwamen voor ongeveer de helft uit Duitsland en andere kwamen uit Finland, Switserland, Japan, Hongarije, Denemarken en nog een ander meisje uit Nederland. Iedereen was echt super aardig en omdat je allemaal door dezelfde experience gaat kon je ook beter met hun ergens over praten en begrijpt iedereen elkaar ook.

Na de orientation hadden we een after party bij een van de gastgezinnen thuis. Ze hadden een enorm zwembad en een achtertuin van hier tot Tokyo waar je de zon ook heel mooi kon zien onder gaan. Je kan trouwens elke dag de zon heel mooi onder zien gaan hier in Texas :)
Tijdens de after party hebben we met elkaar avondgeten, gezwommen, een hoop foto's gemaakt en allemaal nieuwe vrienden gemaakt door die dag. Het andere Nederlandse meisje bleef die avond bij ons slapen, en wonder boven wonder hebben wij ook gewoon Engels met elkaar gepraat. Het was wel een beetje raar omdat je gewoon met elkaar Nederlands kan praten maar toch ook goed want iedereen praat Engels dus dan ga je je automatisch niet afzonderen met je eigen taal.
We hebben die ochtend daarna, vanochtend dus ook frisbee golf met haar gespeelt zoals elke week en dat was ook weer top.

Tot zover alle leuke dingen. Een minder leuk iets is dat er dingen zijn gebeurt in ons gastgezin tussen ons, Mathilde en ik, en onze gastouders waardoor de sfeer in huis onaangenaam is. Daarom hebben we besloten dat Mathilde en ik allebei uit dit huis gaan. We weten nog niet waar naar toe maar als het goed is zijn we hier niet langer dan een week. Door omstandigheden moeten we ook van High School wisselen, wat voor mij best hard aankwam. Ik heb net nieuwe vrienden gemaakt en ben aan deze school gewent en dan moeten we weg.. Maarja het is niet anders. Hopelijk worden Mathilde en ik samen in een nieuw gezin geplaatst zodat we in ieder geval elkaar nog hebben, want ze is echt mijn nieuwe zusje geworden en samen gaan we er het beste van maken!

  • 19 September 2016 - 15:46

    Hester:

    Dat is een minder leuke wending van je avontuur. Kan me voorstellen dat het heel spannend is om te kijken waar je nu terecht komt. De leuke, gezellige verhalen uit het begin van je stuk geven echter aan dat je in korte tijd het heel leuk kan hebben en vrienden kan maken dus dat lukt je vast opnieuw. Ik hoop dat Mathilde en jij samen een fijne plek krijgen waar je nog veel leuks mag beleven. Sterkte deze week, dikke kus! Hester

  • 21 September 2016 - 20:39

    Oma Janny En Opa Cees:

    Lieve Marit,
    Wat maak jij leuke dingen mee: shoppen, met vrienden naar de film en derg. Fantastisch. Maar ook spannend na vervelende dingen in je gastgezin waar je nu woont. Lieve Marit, wij hopen dat Mathilde en jij samen een goed gastgezin krijgen en mocht het apart zijn dan hebben jullie samen al zoveel vriendschap opgebouwd; dat haalt niemand meer van jullie af en blijf je zeker contact houden. Je doet het super goed volgens ons al zal het niet altijd gemakkelijk zijn.
    Sterkte en heel veel liefs,
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn blog! Vanaf hier kun je al mijn avonturen meebeleven samen met mij. Ik ga een half jaar op stage in het buitenland, eerst 3 maanden naar de Filipijnen en daarna 3 maaanden naar Brazilie! (Ik ga namelijk een jaar High School volgen in Amerika!! De leukste dingen die ik meemaak en dat gene dat me voor altijd bij zal blijven zal ik hier vertellen. Het wordt een geweldig jaar met geweldige mensen! :))

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 635
Totaal aantal bezoekers 100357

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2019 - 15 November 2019

Filipijnse stage bij NORFI

01 Augustus 2016 - 01 Juli 2017

Een jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: