Loving the American life - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu Loving the American life - Reisverslag uit Gatesville, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu

Loving the American life

Blijf op de hoogte en volg Marit

04 September 2016 | Verenigde Staten, Gatesville

Ik heb weer nieuwe dingen meegenaakt. Gister zijn Mathilde en ik voor het eerst naar een echte Amerikaanse football game van onze school geweest, en het was echt ge-wel-dig. We waren daar met 2 andere exchange students uit Italië en Ecuador. Het word gespeelt op een football veld natuurlijk met daar omgeen de track van de atletiekbaan. Op de track dansen de cheerleaders en staan de reserve spelers en iets van 10 coaches per team. Der zijn 2 tribunes, eentje voor de thuisploeg en eentje voor de uitploeg anders komen er fights tussen de teams.... Voordat de game begint worden alle cheerleaders en dansers voorgestelt, één voor één, en de band speelt allemaal muziek. Ons school team heet HORNETS, dus er liepen af en toe 7 jongens achter elkaar met elk een vlag met een letter, om het team aan te moedigen :)

Toen begon het eindelijk, de jongens van allebei de teams kwamen het veld opgerent en het waren er echt 25 ofzo. Het is niet zoals bij voetbal dat je 1 team hebt van 11 man, want ze wisselen elke keer door. Een game duurt ook iets van 2 uur dus anders zouden ze helemaal kapot zijn als ze de hele game moeten spelen. De regels zijn echt ingewikkeld en het zijn er heel veel, maar ik heb een heel jaar om het hele spel proberen te begrijpen gelukkig.

De sfeer was echt geweldig en we hadden ook een paar Texanen om ons heen die helemaal los gingen als er werd gescoort of ook als ze vonden dat de scheids ongelijk had. Toen het pauze was was er een soort optreden. De tegenstander had een groot oorkest achter iets met dansers ertussen van 50 man en die deden een muziek optreden. Toen kwamen onze dansers om een stuk te dansen en ook ons mega grote oorkest speelde muziek. Het was echt geniaal en het klonk nog mooi ook! We hadden echt zwaar verloren maar alsnog was het echt leuk om de jongens uit onze klas te zien spelen. Het was zooo Amerikaans.

Vandaag gingen we in de ochtend Frisbee Golf spelen in het park hier in de buurt. Het is echt een heel groot park en het parcour van frisbee golf is iets van 3 kilometer in totaal. Dus wij begonnen dat spel en we waren met 2 auto's erheen gegaan omdat t niet in eentje paste. We hadden net het parcour afgerond en opweg naar de auto waren de autosleutels kwijt van 1 auto...... Toen hebben we met zn allen dat hele parcour nog een keer gelopen om die sleutels te zoeken die we uiteindelijk gelukkig wel hadden gevonden! Er is ook een soort water speeltuin voor kinderen in dat park en omdat het bloed heet was, was dat wel een goeie reden om met de hele familie daarheen te gaan. Het is vanaf nu een traditie om elke zaterdag ochtend frisbee golf te spelen en naar het waterpark te gaan ;) Mathilde en ik hebben gelukkig een heel jaar om nog goed te oefenen want vooral ik bak er niks van. Eerst doe ik er 300 jaar over voordat ik bij de volgende hole ben en ik ben al 1 frisbee verloren omdat ik m per ongelijk in de stromende rivier slingerde oeps..

Het was ondertussen alweer 2 uur in de middav en we gingen lunchen in een heeeerlijk Mexicaans restaurant. Daarna zijn we naar een soort meer/rivier gereden die aan een camping lag. Op die camping stonden vrienden van ons dus we hadden met hun afgesproken en we hebben daar eerst gezwommen en er was ook een bankje met heel mooi uitzicht op de rivier. Daar hebben we de rest van de avond met iedereen gezeten de zons ondergang en sterren gekeken.

Het echte Amerikaanse leven is nu wel begonnen en ik kan je zeggen het is geweldig!!! Maandag hebben we een dag vrij van school dus ee gaan nu nog even genieten van een extra lang weekend :)


  • 04 September 2016 - 08:14

    Hester:

    Dat kinkt allemaal heel erg leuk, Marit! En dus elke dag lekker weer, begrijp ik?! Dat is wel iets om jaloers op te zijn. Leuk ook om hele andere activiteiten te doen; frisbee golf, nooit van gehoord. Ik kan al niets van gewoon frisbee dus dit zal nog wel extra lastig zijn...
    Geniet van je Amerikaanse leven! Love you, Hester

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn blog! Vanaf hier kun je al mijn avonturen meebeleven samen met mij. Ik ga een half jaar op stage in het buitenland, eerst 3 maanden naar de Filipijnen en daarna 3 maaanden naar Brazilie! (Ik ga namelijk een jaar High School volgen in Amerika!! De leukste dingen die ik meemaak en dat gene dat me voor altijd bij zal blijven zal ik hier vertellen. Het wordt een geweldig jaar met geweldige mensen! :))

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 100384

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2019 - 15 November 2019

Filipijnse stage bij NORFI

01 Augustus 2016 - 01 Juli 2017

Een jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: