2 vliegvelden en een ziekenhuis - Reisverslag uit La Grange, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu 2 vliegvelden en een ziekenhuis - Reisverslag uit La Grange, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu

2 vliegvelden en een ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Marit

18 Juli 2016 | Verenigde Staten, La Grange

Gisterochtend Nederlandse tijd was het dan eindelijk zo ver. Ik zou met Roby naar Amerika gaan voor 18 nachten! We hadden er allebei echt super veel zin in en geld gespaard om te shoppen en leuke dingen te doen. We zouden verblijven bij Arnola, Paul, Jip, Kaj en Finn, onze buren die verhuist zijn naar Amerika.

Het plan WAS als volgt: Wij zouden om 11:00 van schiphol vertrekken en er zou een 8 uur durende vlucht volgen naar Chicago. Vanuit Chicago zouden wij 2 uur hebben om over te stappen op een volgend vliegtuig, waarnaar we nog 2 uur moesten vliegen naar Louisville. Vanaf Louisville was het ongeveer een half uurtje rijden met de auto naar het huis van Arnolda en Paul.

Toen voelde ik me net toen het vliegtuig in Chicago was geland heel erg misselijk en het voelde net alsof ik drugs had gebruikt of heel veel had gedronken. Wij uit het vliegtuig lopen door een halletje waar na het halletje de bagagebanden zouden zijn waar we onze koffers konden ophalen. Helaas zijn we niet verder gekomen dan het halletje omdat ik me zo slecht voelde dat we moesten gaan zitten op de grond. Ik ben een paas seconden buiten bewustzijn geweest, maar gelukkig was de piloot er en een stewardess om ons te helpen. Zij hebben toen een ambulance gebeld en toen zijn Roby en ik in de ambulance naar het ziekenhuis van Chicago gereden.

Daar werden een aantal bloed en urine testjes gedaan en hebben we wel iets van 4 uur in een kamer gelegen. Roby heeft alles voor mij vertelt wat er gebeurt was aan wel 5 verschillende doktoren, omdat ik zelf niet kon praten. Dat was ook het rare, want mijn geest werkte goed en snel, maar mijn lichaam en mond deden alles in slow motion en daarom kon ik dus niet goed bewegen en praten.

Toen hebben we besloten om niet alsnog het vliegtuig naar Louisville te nemen, omdat ik dat niet meer durfde hoewel ik wel vrij was gegeven door het ziekenhuis om te mogen vliegen. Het was toen ongeveer 5 uur in de middag lokale tijd en toen waren Arnola, Paul en Jip onderweg om ons op te halen met de auto. Dat was wel 5 uur rijden dus zij zouden pas rond 9 uur in de avond op het vliegveld zijn. In die tussentijd zijn wij met een taxi vanuit het ziekenhuis naar het vliegveld gereden en hebben we daar (na 12 uur!!!) eindelijk weer wat gegeten, lekker Mc Donalds ;)

We dachten ook dat het handig was om onde bagage te zoeken omdat we die natuurlijk nog niet hadden opgehaald. Er was zelfs een korte trein op het vliegveld omdat het zo groot was en zijn wij wel 5 keer met die trein heen en weer gereden, omdat we elke keer naar een andere maatschappij werden verwezen voor het ophalen van onze bagage. We kregen elke keer een ander verhaal te horen, maar uiteindelijk was het echte verhaal dat onze bagage alsnog onderweg is naar Louisville omdat dat onze eerste bestemming zou zijn.

En inderdaad kwamen om 9 uur Arnolda, Paul en Jip ons ophalen met de auto, waarnaar we nog 5 uur terug moesten rijden dus uiteindelijk lagen wij om 4 uur snachts lekker te slapen.

We gaan vandaag of morgen naar Louisville om onze bagage op te halen.

Ondanks dit heftige begin van onze vakantie zijn we, dankzij Roby, er goed vanaf gekomen en zijn we nu net wakker geworden in een heerlijk bed. Het gaat alsnog een super vakantie worden!! ❤️

  • 19 Juli 2016 - 13:01

    Oma Janny En Opa Cees:


    Wat een heftig begin van jullie vakantie, Marit. Knap hoe jullie samen dit hebben opgelost Ook met gelukkig hulp van de piloot en stewardess en uiteindelijk Arnolda en Paul. We zijn benieuwd wat het is geweest. In ieder geval nu genieten van deze vakantie!!!
    Liefs,
    oma Janny en opa Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn blog! Vanaf hier kun je al mijn avonturen meebeleven samen met mij. Ik ga een half jaar op stage in het buitenland, eerst 3 maanden naar de Filipijnen en daarna 3 maaanden naar Brazilie! (Ik ga namelijk een jaar High School volgen in Amerika!! De leukste dingen die ik meemaak en dat gene dat me voor altijd bij zal blijven zal ik hier vertellen. Het wordt een geweldig jaar met geweldige mensen! :))

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 100372

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2019 - 15 November 2019

Filipijnse stage bij NORFI

01 Augustus 2016 - 01 Juli 2017

Een jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: