Goodbye Gatesville, Hello Houston! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu Goodbye Gatesville, Hello Houston! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Marit Duivenvoorde - WaarBenJij.nu

Goodbye Gatesville, Hello Houston!

Blijf op de hoogte en volg Marit

10 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Houston

Afgelopen week was Homecoming week en het was echt een geweldige week. Allereerst was er elke dag een thema zoals je je kon aankleden.
We begonnen met military monday en iedereen had allemaal leger kleren aan en die middag begonnen we met het maken van onze eigen mum voor Homecoming. In de foto's zie je hoe het eruit ziet. Het is een versiersel dat soms heel lang kan zijn. De meisjes maken het vast op hun borst en de jongen hebben een kortere om hun bovenarm. Als je een relatie hebt maak je een mum voor elkaar.

Dinsdag was Twins Tuesday. Natuurlijk gingen Mathilde en ik als twins naar school :) we hadden hetzelfde shirt en deden allebei een zwarte broek aan en we hadden vlechten in onze haren.

Woensdag was old person day of Walt Disney Wednesday. Donderdag hadden we een enorm Bonfire. Het hele idee ervan is dat alle seniors die dag vrij krijgen om de bonfire te bouwen ( wij waren ook seniors ) Het was op een groot grasveld met een paal in het midden waar we met allemaal hout de bonfire omheen gingen bouwen. Het leuke van leerlingen op Amerikaanse High Schools is dat iedereen een auto heeft en nog leuker is dat iedereen in Texas een truck heeft. Dus iedereen kon hout brengen naar de bonfire en het was echt huge geworden. We begonnen 's ochtend om 9 uur en waren om 4 uur klaar met het bouwen. Bloed, zweet en tranen maar het was het zeker waard. Elke senior had ook een sign gemaakt op een houtplaat met hun naam erop of wat je er ook op wilde zetten en toen we de bonfire gebouwd hadden plaatsten we al the signs op de bonfire zodat iedereen kon zien wie allemaal een senior was. In de avond kwam iedereen uit Gatesville naar de Bonfire en ging de brandweer het vuur aanmaken. Het was zo heet, omdat het zo'n groot vuur was, dat we echt aan de andere kant van de straat moesten gaan staan anders werd je echt levend verbrand. Dit was zeker een van de beste experiences tot nu toe!

Vrijdag was dan eindelijk de Homecoming day en game. Overdag in school was alles redelijk normaal behalve dat veel students hun mums droegen en aan het einde van de dag hadden we weer een Pep Rally waarin we al de football players aanmoedigde voor de game in de avond.
Mathilde, Cameron en ik gingen die avond naar de game en er was weer een Student Section waar alleen students van Gatesville High School in zitten en tijdens de game helemaal los gingen met confetti en allerlei dingen die keihard geluid maakte :)
Het leukste van die avond was natuurlijk wel dat we gewonnen hadden!!

Zaterdagochtend gingen we met de hele familie naar een pumpkin patch om een paar leuke fotos te maken en te spelen als kleine kinderen in de speeltuin haha.
In de einde van de middag gingen Mathilde en ik samen met Cameron, Haley en Dariann naar de fair in Waco, een town verderop. Het is een soort kermis met ook allemaal voedsel kraampjes en een markt. Het begon leuk maar naar een paar attracties draaide mijn maag al om dus toen ging het niet zo goed. De rest van de avond heb ik me vermaakt in het spookhuizen en kijken in mirrors die de vorm van je lichaam veranderen. Meer iets voor mij ;) het was een hele leuke Gatesville afsluiting!

Vandaag gingen we naar ons nieuwe gezin in Houston. Het voelt meteen al als een familie en Mathilde en ik zijn hun 9e en 10e host daughters dus ze zijn heel ervaren. Ze hebben 3 dochters. De jongste, Danielle is al 20 jaar, niet echt jong dus haha, en zij is in college in Pennsylvania. We gaan haar dus pas met Thanksgiving zien. De middelste dochter heet Stephanie en zij woont thuis. Ze doet iets met muziek ofzo dus het is goedkoper om thuis te wonen. De oudste dochter is Kat en zij is getrouwd en woont in Dallas. Elke zondag avond hebben ze een skype gesprek met zn allen dus ook deze avond en het was heel leuk om al te zien hoe alles in deze familie gaat. Ik ben heel benieuwd hoe school morgen is en ik zal mn volgende blog over een week schrijven als we een week naar school zijn geweest :)

  • 10 Oktober 2016 - 16:12

    Hester:

    Klinkt goed, een homecoming week! Fijn dat jullie dit nog mee konden maken met de mensen die je nu al kende. Maar zeker ook fijn dat je het avontuur nu voortzet in Houston. Hopelijk klikt het goed met dit gezin en ga je je snel thuis voelen. Knuffel, Hester

  • 10 Oktober 2016 - 20:04

    Marijne:

    Wat een ervaringen. En nu de kans om weer iets nieuws te ervaren. Het klinkt alsof je er optimaal van geniet. Top!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Welkom op mijn blog! Vanaf hier kun je al mijn avonturen meebeleven samen met mij. Ik ga een half jaar op stage in het buitenland, eerst 3 maanden naar de Filipijnen en daarna 3 maaanden naar Brazilie! (Ik ga namelijk een jaar High School volgen in Amerika!! De leukste dingen die ik meemaak en dat gene dat me voor altijd bij zal blijven zal ik hier vertellen. Het wordt een geweldig jaar met geweldige mensen! :))

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 100343

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2019 - 15 November 2019

Filipijnse stage bij NORFI

01 Augustus 2016 - 01 Juli 2017

Een jaar High School in Amerika!

Landen bezocht: